Magnezij

Zašto je sve važan magnezij?

Ako osjećate umor, osjećate se razdražljivo ili patite od nesanice. Možda vam fali magnezija, minerala koji je zaslužan za pravilno funkcioniranje vašeg organizma.

Magnezij je mineral koji je vrlo važan i neophodan za pravilan rad čitavog niza sustava u ljudskom organizmu. Počevši redom od vašeg srca i krvožilnog sustava, potom živčanog i endokrinog sustava te rad vaših mišića. Najviše ga nalazimo u zubima i kostima, nekih 60 do 65 %.  Ostatak je pohranjen u mišićima, stanicama i krvi. Magnezij je uključen u čitav niz bio-kemijskih reakcija, gotovo 300-tinjak, bitnih za mnoge životne procese. Neke od tih funkcija su stvaranje bjelančevina, zatim stvaranje energije te njezin prijenos. Jedno od svakako najvažnijih djelovanja magnezija jest opuštanje prenapetih mišića (osobito vrata i leđa), srčanog mišića te mišića općenito.

Njegovo djelovanje i apsorbcija su najbolji u kombinaciji s drugim mineralima i vitaminima. To su prvenstveno zink, kalcij i vitamin D. Ustvari ukoliko nisu zajedno kombinirani, odvojeno mogu nanijeti više štete nego koristi.

 

Simptomi nedostatka magnezija

Nedostatak magnezija čini nas napetima, razdražljivima i nestabilnima, dok će optimalna količina magnezija u našem tijelu činiti da budemo opušteniji, zdraviji, fleksibilniji, te otporniji na svakodnevni stres. Osobe koje imaju manjak magnezija u organizmu, obično imaju problema sa slabom cirkulacijom krvi, grčevima, trzanjem mišića, tenzijskim glavoboljama, povišenim krvnim tlakom, tvrdom stolicom, srčanom aritmijom, jakim predmenstrualnim grčevima, nesanicom, depresijom, bubrežnim kamencima.

 

Namirnice bogate magnezijem
Magnezij

Do nedostatka magnezija može doći zbog nepravilne i loše prehrane, stoga kao i mnogo puta dosada pravilna i uravnotežena prehrana je vrlo važna za apsorbciju ovog minerala. Među najboljim izvorima magnezija su zeleno lisnato povrće, poput špinata. Zatim tu su još i mahunarke te orašasti plodovi, badem te sjemenke bundeve i suncokreta. Od voća bogatog magnezijem treba svakako izdvojiti banane i avokado. Od slatkiša možemo navesti ukusnu i zdravu tamnu čokoladu. Vjerojatno najbolji izvor magnezija kao i ostalih minerala je neprerađena morska sol, a s tim u vezi morski plodovi, riba i morske alge.

Vrlo često ne unosimo dovoljno magnezija putem prehrane s toga nije na odmet posegnuti i za magnezijem u obliku suplemenata kako bi spriječili disbalans u organizmu.

Author Info

Admin

Nema komentara

Komentiraj