Kalij

Sve što trebate znati o kaliju

Kalij je mineral iznimno važan za vaš živčani i kardiovaskularni sustav. Bitan je za regulaciju tekućine i minerala u organizmu kao i za pravilnu funkciju mišića.

Kalij je kao što smo već spomenuli iznimno važan za biokemijske procese u vašem organizmu. Između ostalih sudjeluje u prijenosu živčanih impulsa, zatim bitan je za čvrstoću kostiju i zubi, rad mišića, ravnotežu vode, metabolizam ugljikohidrata i bjelančevina. Preporučena dnevna doza kalija za odrasle je 4,7 grama. No procjenjuje se da je prosječan dnevni unos kalija gotovo dvostruko manji, otprilike 2,5 g. Manjak kalija u organizmu može izazvati bol i grčeve u mišićima, slabost, vrtoglavicu, zatvor te nepravilan rad srca.

Nedostatak kalija i simptomatika

Nedostatak kalija jedan je mogućih uzročnika preskakanja ili ubrzanog rada srca. Također, bez dovoljno kalija stjenke krvnih stanica postaju tijesne što rezultira hipertenzijom, odnosno povišenim krvnim tlakom. Njegov nedostatak može također dovesti i do nadutosti izazvane zbog soli. Bez kalija su i druge tjelesne funkcije sporije, pa tako i probava što može uzrokovati zatvor. Ponekad možete osjetiti bolove ili grčeve u trbuhu. Budući da je kalij važan za regulaciju tekućine, ne čudi da smanjenjem koncentracije istoga osjećate ekstremnu žeđ, a koža se suši. Pripazite na česte odlaske u toalet jer putem mokraće gubimo najviše toga minerala.

Kalij se primarno unosi u organizam putem prehrane, ali može se i koristiti suplementacija.

Namirnice bogate kalijem
kalij

Često se kao najbogatiji izvori kalija navode banana, naranča, rajčica i krumpir. Osobito je kalijem bogat batat ili takozvani slatki krumpir – plod srednje veličine ima otprilike 700 mg kalija. Također je pun vitamina A i vitamina C koji su dobri za tvoju kožu i zasitnih vlakana.  Zatim tu je i lubenica, najdraže ljetno osvježenje za mnoge u samo dvije kriške nosi 641 mg kalija, a također je bogata likopenom, vitaminima A i C te B6.  Zatim tu je još i cikla, u šalici kuhane i narezane cikle može se pronaći 518 mg kalija. Blitva je također ima 961 mg kalija prepuna je i vitamina A, C i K, kao i željeza i kalcija. Od ostalih namirnica tu su još i sušene marelice, badem, grah, soja, avokado, lješnjak, kikiriki, špinat.

Author Info

Admin

Nema komentara

Komentiraj